Форум про державні реєстри України
В Україні триває спеціалізований форум «Держреєстри Мін’юсту: стратегічне значення, безпека та розвиток». Він є першим в нашій державі.
Даний захід – це важливий майданчик для обговорення актуальних питань функціонування державних реєстрів, їхньої безпеки та майбутнього розвитку цифрових державних сервісів.
Таким чином вдалось об’єднати представників державного сектору, експертів у сфері інформаційної безпеки, нотаріусів, державних реєстраторів, а також фахівців у сфері цифрової трансформації. Відбувається активний обмін думками та напрацювання нових підходів до забезпечення ефективності та захисту державних реєстрів.
Відкрила форум вітальним словом Віце-прем’єр-міністерка з питань європейської та євроатлантичної інтеграції – Міністерка юстиції України Ольга Стефанішина. Вона наголосила на стратегічній важливості державних реєстрів у забезпеченні ефективного функціонування державних сервісів. Також підкреслила необхідність посилення заходів кібербезпеки в умовах сучасних загроз.
Метою зустрічі є обговорення поточної ситуації, щоб чітко розуміти проблеми й перспективи та почути голоси спільнот. Для держави важливо почути голос кожного, оскільки Міністерство юстиції готує для внесення на розгляд Уряду низку законодавчих актів, які в першу чергу будуть спрямовані на подолання наслідків кібератаки, яка відбулась в грудні. Зроблено дуже багато висновків та є розуміння, що потрібно посилити.
Міністерка подякувала тим, хто активно долучився до відновлення реєстрів під час масованого нападу на реєстри, який стався 19 грудня 2024 року. У межах форуму Ольга Стефанішина відзначила подяками фахівців, які відіграли ключову роль у відновленні роботи держреєстрів.
Пізніше до вітального слова доєдналися Президент Фонду Східна Європа Віктор Лях та Голова Держспецзв’язку Олександр Потій.
Загалом учасники форуму доєднаються до трьох дискусійних панелей, які охоплюють ключові аспекти функціонування державних реєстрів. Перша дискусійна панель присвячена природі та значенню реєстрів для держави та громадян. Учасники обговорили роль реєстрів у забезпеченні прав громадян, доступності адміністративних послуг та подальші перспективи їхньої цифровізації.
Це важливо, адже Міністерство юстиції України є держателем 20 реєстрів. Для роботи в них доступ мають 57 000 користувачів, серед яких державні та приватні нотаріуси, працівники органів державної влади, державні реєстратори, працівники силових структур, державні та приватні виконавці, працівники відділів ДРАЦС, сервісних центрів МВС, ЦНАПів та інші.
Більшість реєстрів інтегровані з системами інших державних органів, таких як ДПС, МВС, ДМС, ПФУ, Мінцифри, Держгеокадастр, Держаудит, ДБР, НАБУ, що своєю чергою, забезпечує швидкий та ефективний обмін інформацією в реальному часі. Завдяки цьому вдається швидше реагувати на потреби громадян.